احتمالا شما هم مثل ما ذوق زده شده اید و دوست دارید از یون کیوب انکودر 12 بیشتر بدانید. اما بگذارید قبل از اینکه به معرفی کامل این نسخه از یون کیوب انکودر بپردازیم، به دو سوال مهم پاسخ دهیم.

سوال اول اینکه چرا انتشار نسخه 12 یون کیوب انکودر انقدر زمان‌بر شد؟
همانطور که می‌دانید در بحث توسعه نرم‌افزار عوامل متعددی ممکن است مانع اجرای پروژه طبق زمانبندی مورد انتظار شود. این عوامل در انتشار یون کیوب انکودر 12 با پشتیبانی از PHP 8 نیز وجود داشتند و به علت تغییرات بسیار گسترده ای که در نسخه 8 زبان پی اچ پی وجود داشت، و همینطور درگیر بودن تیم توسعه با تکمیل کردن کلیه بخش ها و امکانات انکودر نسخه 11 و قابلیت های موجود در پی اچ پی 7.4، باعث شد تا روند توسعه کند شود.

خوشبختانه تیم توسعه توانست نسخه 11 را به طور کامل به اتمام برساند و تمام تمرکز خود را روی نسخه 12 بگذارد و در این بین می توانست با نادیده گرفتن برخی امکانات، به سرعت نسخه 12 را منتشر کند اما در این صورت می باید برخی موارد را قربانی سرعت میکرد که اصلا برای کسانی که از یون کیوب انکودر استفاده می‌کنند خوشایند نبود. بعنوان مثال ویژگی‌های حفاظتی و امنیتی یون کیوب اعم از کلیدهای داینامیک جزو گزینه های بی نظیر در این ابزار قدرتمند به شمار می‌روند که به زمان قابل توجهی برای سازگاری کامل با تغییرات نسخه های جدید PHP نیاز دارند و تیم توسعه هیچ گاه نمی‌خواهد عملکردهای حفاظتی و ویژگی‌های منحصر به فرد را قربانی سرعت عمل کند.

سوال دوم: در انکودر نسخه 12 از پشتیبانی PHP 8.1 صحبت شده. این به معنی عدم پشتیبانی از PHP 8.0 است؟
بله دقیقا. تیم توسعه یون کیوب از انکودر نسخه 10 به بعد تصمیم گرفتند نسخه های PHP x.0 را نادیده بگیرند چرا که به عقیده تیم توسعه یون کیوب، نسخه صفر هم دارای اشکالات فراوان است و هم کاربران از آن استفاده نمی کنند (همانطور که میبینیم با انتشار PHP 8.0 همچنان کاربران ترجیح می‌دادند نسخه 7.4 را استفاده کنند). به همین علت نسخه 8.0 نیز توسط انکودر پشتیبانی نمی‌شود و نسخه 8.1 که پایدارتر و قابل اعتمادتر است توسط انکودر پشتیبانی می‌شود. (توصیه ما به شما نیز استفاده از نسخه 7.4 از سری نسخه های 7 و استفاده از نسخه 8.1 از سری نسخه 8 است و به هیچ وجه استفاده از نسخه 8.0 را توصیه نمی‌کنیم)

یون کیوب انکدر 12

حالا که به 2 سوال مهم در این رابطه پاسخ داده شد وقت آن رسیده تا برویم سراغ معرفی انکودر نسخه 12 یون کیوب با پشتیبانی از PHP 8.1 و سایر نسخه‌های قدیمی پی اچ پی

در تاریخ 15 آگوست 2022 به طور رسمی یون کیوب انکودر 12 با پشتیبانی از کدگذاری و رمزنگاری PHP نسخه 8.1 منتشر شد.
یون کیوب انکدر ابزاری قدرتمند برای کدگذاری و حفاظت از سورس کدهای پی اچ پی در برابر ویرایش توسط افراد غیرمجازی است که با کپی کردن کدهای دیگران، از آنها سو استفاده کرده یا محصولات مشابهی را با نام و مالکیت خودشان منتشر می‌کنند.

یکی از مهمترین امکانات موجود در انکدر یون کیوب، کلیدهای پویا هستند که به دو نوع کلید خارجی و کلید داینامیک تقسیم می‌شوند و طبق اعلام یون کیوب، کلیدهای داینامیک، ایمن ترین روش حفاظتی و ویژگی امنیتی در یون کیوب انکدر به شمار می‌روند. در مقالات قبلی روش استفاده از کلیدهای داینامیک در یون کیوب انکدر را کامل شرح داده ایم و مثال‌هایی را نیز از ساده تا پیچیده ذکر کرده‌ایم تا به‌صورت کاملا عملی بتوانید سورس کدهای خود را نفوذناپذیر کنید.

انکدر نسخه 12 یون کیوب همچون سایر نسخه ها قیمت‌گذاری شده و می‌توانید تفاوت نسخه های مختلف یون کیوب انکدر به همراه قیمت آنها را در جدول مقایسه لایسنس‌های یون کیوب انکدر مشاهده کنید.

چنانچه تهیه لایسنس انکدر یون کیوب برای شما مقرون به صرفه نیست و همچنین نیازمند ابزاری ساده بدون نیاز به نصب و دردسرهای مختلف هستید، استفاده از یون کیوب انکدر در سایت کپی بن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با کپی بن می‌توانید با پرداخت هزینه بسیار کم، کلیه امکانات رابط گرافیکی ساده و حرفه‌ای انکدر یون کیوب را در اختیار گرفته و قفل کردن سورس کدهای PHP را ساده تر از همیشه انجام دهید.

توجه: درحال حاضر سایت کپی بن مجهز به انکدر نسخه 12 است و پشتیبانی از انواع نسخه های PHP 8.1 و 7.4 و نسخه های پایین تر انجام می شود. همچنین کپی بن مجهز به قابلیتی با عنوان Smart ioncube loader 11 است که موجب می شود تا فایل های کد شده با انکودر نسخه 12 در نسخه های PHP 7.4 , 8.1 در سرورهای مجهز به لودر نسخه 11 و 12 به درستی و بدون مشکل یا خطا اجرا شوند.

انکدر 12 یون کیوب چه تفاوتی با نسخه 11 دارد؟

در یون کیوب انکدر 12 پشتیبانی از PHP 8.1 نیز اضافه شده است.

آیا انکد کردن فایل با PHP 8.1 توصیه می‌شود؟

در حال حاضر به علت عدم نصب PHP 8.1 روی سرورها و همینطور عدم سازگاری کامل اسکریپت های کاربران همچون وردپرس و افزونه ها و قالب های آن، کدگذاری تنها با PHP 8.1 توصیه نمی‌شود و توصیه میکنیم در انکودر نسخه 12، گزینه های PHP 7.4 , 8.1 انتخاب شود تا کدهای شما قابلیت اجرا در هر دو نسخه PHP را داشته باشند. همچنین می‌توانید با فعالسازی گزینه Smart ioncube loader 11، قابلیت تشخیص هوشمند اجرا روی سرورهای مجهز به لودر نسخه 11 و 12 یون کیوب را نیز به فایل های رمزنگاری شده خود اضافه کنید.