Ioncube برنامه‌ای است که کدهای شما را محافظت می‌کند. توسعه دهندگان php معمولاً قالب‌ها و یا افزونه‌های زیادی را طراحی می‌کنند. بسیاری از آن‌ها دوست دارند تا سورس کد قالب‌ها و افزونه‌های آن‌ها در اختیار تمام کاربران قرار نگیرد و به وسیله یون کیوب انکودر کدهای خود را انکد می‌کنند.

به این ترتیب تنها کسانی که لایسنس محصول را خریده باشند قادر خواهند بود از این افزونه‌ها و قالب‌ها استفاده کنند. علاوه بر این، این کاربران نمی‌توانند در کدها دخل و تصرفی داشته باشند. آن‌ها تنها مجاز هستند از نرم افزار یا قالب‌های طراحی شده استفاده کنند. استفاده از این ویژگی باعث می‌شود تا حق کپی رایت برای توسعه دهنده محفوظ بماند.

یون کیوب انکودر، راهی برای افزایش امنیت کدهای PHP(در تب جدید مرورگر باز می شود )

آموزش فعال سازی یون کیوب در  cpanel

سی پنل به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پر طرف‌دارترین کنترل پنل‌ها برای مدیریت سرورها و همچنین هاست‌های مبتنی بر لینوکس شناخته می‌شود. شما می‌توانید یون کیوب را بر روی cpanel نصب کنید و از آن استفاده کنید. برای نصب این برنامه می‌توانید از روش زیر استفاده کنید.

فعال‌سازی ioncube از طریق پنل‌هاست

برای فعال‌سازی این ماژول از طریق پنل‌هاست بهتر است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا با استفاده از مشخصات خود به سی پنل وارد شوید.
  • به قسمت SOFTWARE مراجعه کنید. بعد از وارد شدن به آن گزینه select php version را انتخاب کنید.
تنظیمات فعالسازی یون کیوب
  • حال صفحه‌ای برای شما باز می‌شود. در این صفحه باید بر روی  Extensions کلیک نمایید.
  • در این مرحله با گزینه‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوید. شما باید تیک گزینه ioncube_loader را بزنید. همچنین در این مرحله می‌توانید گزینه‌های مختلف به مانند pdo، soap  و sourceguardian را تیک بزنید. البته می‌توانید با توجه به نیازهای خود این گزینه‌ها را تیک بزنید.
مراحل فعالسازی یون کیوب در سی پنل
  • در پایان می‌توانید این تغییرات را ذخیره کنید. حال یون کیوب لودر در سی پنل برای شما فعال شده است.

سخن پایانی

در صورتی که مراحل بالا را به خوبی انجام دهید قادر خواهید بود تا یون کیوب لودر را بر روی سی پنل خود نصب کنید و به راحتی فایل های رمزنگاری شده php با یون کیوب را در هاست خود اجرا کنید. البته شما می‌توانید یون کیوب را در دایرکت ادمین هم فعال نمایید. دایرکت ادمین هم یکی از کنترل پنل‌های پر طرفدار است.

آیا فایل‌های کدگذاری شده توسط یون کیوب در سی پنل اجرا می شوند؟

بطور پیشفرض یون کیوب لودر در اکثر هاست ها فعال است و تفاوتی ندارد بخش مدیریت هاست شما سی پنل باشد یا دایرکت ادمین و سایر پنل های مدیریتی.

روش نصب و فعالسازی یون کیوب در سی پنل؟

ساده ترین روش این است که به مسئول هاست خود تیکت بزنید و از ایشان بخواهید تا یون کیوب لودر را روی هاست شما فعال کنند.
در صورتی که بخواهید خودتان ماژول یون کیوب لودر را در سی پنل فعال کنید کافیست پس از ورود به Cpanel از بخش Select PHP Version به بخش Extensions بروید و گزینه ioncube_loader را فعال کنید.